torsdag 8. september 2011

Jannicke

Jeg har nå i en alder av 32 år endelig fått følelsen av å ha funnet MIN livsstil.
Det har tatt meg mange år å finne noe jeg selv er fortrolig med, og som jeg har eierfølelse til. For jeg har prøvd mange andre sine dietter og slankeprosjekter, ofte med hell, men dessverre kortvarig hell. Jojo-slanking er et kjent fenomen på folkemunne, men for meg har jeg fått kjent dette på kropp og sjel i mange år. Hva har jeg prøvd? Lavkalori, suppekur, sykehusdiett, grete roede, nutrilett, south beach-diett, no fat diet, lett-produkt race... Listen min er lang, slik som kanskje mange andre der ute føler det?
Men for vel 4 år siden leste jeg en bok av Jason Vale også kalt Juicemaster. Dette var en person som traff meg rett i hjertet. Han skrev om dette faktum at man må ut av den grusomme diett-mentaliteten, og han skriver så rett på sak og lettleselig! Alle som har en tanke om å endre livsstil bør lese hans tekster om dette. Jeg vil skrive mer om Jason under kosthold. Han fikk meg til å endre tankemønsteret mitt rundt dette med kropp og helse. For 2 år siden hørte jeg om Kjernesunn familie, og denne familien har betydd veldig mye for meg når det gjelder kosthold. Om dem er det så fantastisk mye bra å skrive at jeg lager et eget blogg-innlegg om dem under kosthold. Dette gjelder også anti-aging eksperten Thorbjørg Hafsteinsdottir.
Så oppsummert så betyr dette at jeg har funnet min måte å leve på etter inspirasjon fra mine 3 helter og mange andre småhelter. Sammen med meg på min vei har jeg min fantastiske samboer som gladelig deler denne type livsstil med meg. Og i skrivende stund har han laget til super-smoothie til meg som jeg kan ha med meg på 12-timers skiftet mitt i morgen - er ikke jeg heldig?
I neste innlegg om meg vil jeg skrive litt om hvordan en vanlig hverdag kan se ut.

2 kommentarer:

  1. Det varmer mitt hjerte å høre <3 Du er så god og uten tvil en jeg også er stolt av!!

    SvarSlett